1 Maj 2024
Onsdagsbubbel i Arvidstorp!

Då har vi äntligen dragit in de hedervärda Lisbeth & Lennart i vårt Onsdagsbubblande. Det blev som vanligt en trevlig dag i goda vänners lag!

24 April 2024.
Onsdagsbubbel i Falkenberg.

Då var man tillbaka ”hemma” i Falkenberg igen. Vi återkommer med en dåres envishet till vår ställplats i Lövstaviken. Detta har blivit en av våra fasta punkter här i Sverige. Här kan man i lugn och ro fixa lite med bilen, städa ur riktigt och ta hand om den ständigt växande tvätthögen. På tal om tvätthög, när man bor som vi gör, med en begränsad mängd kläder och övriga textilier har jag kommit till en lite udda insikt: när det är dags för stortvätt, då har vi mer kläder i tvättkassarna än vi har kvar i garderob och lådor!
Hur många med ”Fast boende” har det.
En annan fördel med ställen som båtklubbar är att det finns alltid några som arbetar med sina båtar här som man kan låna grejor av, man har ju en begränsad verktygslåda i bilen, men här finns allt!

14 April 2024.
Eguisheim

Vi har ju svårt att köra genom Frankrike utan att stanna i Eguisheim en eller ett par dagar. Som vanligt blev det ett par vinbutiks-besök. Vi passade även på att ta turisttåget genom och runt byn, konstigt att vi aldrig gjort det tidigare! Det beror nog på att vi hade Inger’s mamma med denna gången.

31 mars 2024
 Torrevieja

Ibland gör man konstiga saker när man lever som vi gör! Hade någon sagt till mig för två år sedan att jag skulle gå på utomhuskonsert med Tomas Di Leva, så hade jag direkt dum- förklarat honom. Men nu har det hänt! Torrevieja på påskafton, runt 350 i publiken. Och dessutom, det skulle inte förvåna mig om vi gör om det!

27 Mars 2024
El Pinet/La Marina

Ännu ett Onsdagsbubbel, denna gång återigen med Kalle & Irene efter att ha etaberat oss på ställplatsen.

31 Januari
en annan del av
Vera Beach!

Fortfarande på Vera Beach! Detta är bara en fortsättning på stranden som mer och mer känns lite grand som vår nya plats på jorden.

Onsdag 24 Januari
Vera Beach

23 Januari
Fortfarande på Vera Beach

Det börjar nästan likna dagbok nu, men ändå.
Jag vet inte hur många gånger vi varit här eller hur många bilder vi tagit här, men jag facineras fortfarande av dramatiken i vyerna!

22 Januari
Vera Beach

Då var man tillbaka till en favorit igen, Vera Beach. Ett gratisställe av god standard, nästan alltid gott om plats och rent & snyggt. Vi tog som vanligt stolarna med oss och gick ner till stranden för en obligatorisk öl&macka i vindskydd bakom röda korset kuren.

21 Januari
Cabo de Gata.

Då har man återkommit till en "gammal" favorit, husbilsparkeringen på Cabo de Gata. Här fick jag resans största överraskning hittills, när jag på kvällen skulle gå varvet runt bilen för att kolla att alla luckor var stängda mötte jag två vildsvin som precis rundar vår bil på ett avstånd av 2 meter från mig. Vi vet ju sedan tidigare besök här att här finns vildsvin, men detta var första gången som jag haft närkontakt med dom. Jag kan lova att när man kliver ut i mörkret, tar 3 steg frammåt och dessa grisar kommer rusandes mot sig, då är det inte roligt, kan nästan bli lite blött i kalsongerna. Dom är väldigt otäcka att ha inpå sig i mörkret, dom syns knappt pga sin färg, det är som att ha en skuggvarelse i närheten.

20 Januari

Så, då börjar det bli dags att börja röra på sig igen. Vi lämnar Paradise Beach med vissheten om att hit kommer vi igen, troligen fram i höst någon gång. Värdparet Valentina & Andrea har som vanligt visat stor servicevilja. Nu är bilen packad och klar för avfärd igen. Planen är att åka till Cabo de Gata.

16 Januari

Idag tog vi bussen in till stan (Nerja) för att strosa runt lite bara. På ett litet cafe mitt på ett torg mötte vi på denna underliga halvtama duva som gick runt mellan bord & ben.

13 Januari

Lördag, dags att ta en liten sväng till krogen runt hörnet för lite mat. Vi och köket hade dock lite olika uppfattning om ”liten matbit”. Att man aldrig lär sig!

10 Januari, Onsdagsbubbel

Onsdagsbubbel med tilltugg i form av Salta Jordnötter!

4 Januari.

Så, då var man tillbaka i Spanien igen. Jag förstår inte riktigt vad vi hade i Sverige att göra. Jul och Nyår, Barn och barnbarn, släkt och vänner i all ära men Vädret! kallt och jävligt, blött och kladdigt!
Nåväl nu är det gjort och avklarat för denna gång. Taxin står som vanligt och väntar på oss vid utgången för vidare transport från Malagas flygplats till Torrox där husbilen står och välkomnar oss. Varmt och gott som vanligt.